تلفن شرکت : ۰۲۱۶۶۷۹۳۹۰۲ _ 02166780128

شنبه تا پنج شنبه

آدرس : تهران کیلومتر 4 جاده قدیم کرج بزرگراه فتح

مرکز تجارت استیل ایران

دیجی استیلا

مقاطع استیل

مقاطع استیل

مقاطع استیل، در واقع همان فولادهای زنگ نزنی محسوب می شوند که در آلیاژهای مختلفی تولید و در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند.

استیل به دلیل داشتن عنصرهای کروم و نیکل در ترکیب خود، در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

ورق استیل از مهم ترین آنها است. زیرا به عنوان ماده اولیه برای ساخت انواع لوله و پروفیل مورداستفاده قرار می گیرد. به همین دلیل قیمت آن، برای تعیین قیمت دیگر مقاطع، بسیار مهم است.

آلیاژهای استیل

به طورکلی آلیاژهای استیل به دودسته کلی آلیاژهای بگیر و نگیر تقسیم بندی می شوند.

ورق استیل 430 از کاربردی ترین و گران ترین استیل های بگیر است که به دلیل قابلیت عملیات حرارتی بالا در ساخت بدنه لوازم خانگی استفاده می شود.

از مهم ترین انواع استیل نگیر نیز می توان به ورق استیل 304، 316، 321 و 310 اشاره کرد که هرکدام ویژگی منحصربه فردی دارند و در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می گیرند.

انواع مقاطع پرکاربرد استیل

مقاطع استیل با استفاده از انواع آلیاژهایی که در قسمت بالا معرفی کردیم، تولید می شوند و عموماً از کشورهای دیگر وارد و در بازار ایران به فروش می رسند. در صنایع مختلف مثل نفت و پتروشیمی، ساختمان سازی، صنایع غذایی، صنایع ساخت اجسام دکوراتیو بسیار کاربرد دارند.

انواع ورق استیل

این محصول به دو شکل رول و شیت به بازار عرضه می شود. ضخامت آن معمولاً بین 0.3 تا 20 میلی متر است و در ساخت مقاطع دیگر آن از جمله لوله، نبشی، ناودانی و پروفیل و غیره کاربرد دارد.

این ورق از لحاظ حالت سطحی نیز انواع مختلفی از جمله براق، مات و خش دار دارد. برای مثال ورق استیل براق برای صنایع دکوراتیو کاربرد بیشتری دارد.

از ویژگی منحصربه فرد این مقطع انعطاف پذیر و شکل پذیر بودن آن اشاره کرد به همین دلیل از آن برای ساخت بدنه آسانسور استفاده می شود.

میلگرد استیل

این محصول، یکی دیگر از انواع مقاطع استیل است که در نوع ساده تولید و در بازار خریدوفروش می شود.
میلگرد استیل، هم از نوع بگیر و هم نگیر ساخته می شود. از جمله پرکاربردترین آنها، می توان به میلگرد 304، 316 و 201 اشاره کرد که در برابر خوردگی و سایش مقاومت بالایی دارد.
کاربرد میلگرد استیل در ساختمان سازی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی و لبنی است. در صنعت نفت و گاز امکان خوردگی و فرسایش بالاست، به همین دلیل باید از میلگردی که در برابر خوردگی مقاومت است، استفاده شود.

ناودانی استیل

شکل ناودانی به U انگلیسی شبیه است. از ناودانی استیل در شرایطی استفاده می شود که احتمال خوردگی بالا باشد.
ناودانی استیل علاوه بر این ویژگی، دارای مقاومت، طول عمر بالا و قیمت مناسب است و در طول 6 متر و در ضخامت های مختلف در بازار بفروش می رسد.

نبشی استیل

یکی دیگر از مقاطع استیل، نبشی است که به شکل L انگلیسی است. این مقطع بیشتر در محیط های مرطوب مورداستفاده قرار می گیرد. نبشی استیل در شاخه های 6 متری در بازار بفروش می رسد.

تسمه استنلس استیل

تسمه استنلس استیل، یکی دیگر از مقاطع استیل است که هم کاربرد صنعتی و هم دکوراتیو دارد. عرض تسمه بین 20 تا 60 میلی متر و ضخامت آن بین 3 تا 30 میلی متر متغیر است.

تسمه ها معمولاً از گریدهای 304، 316 و 304L و 316L استیل ساخته می شوند.

لوله استیل

لوله استیل ویژگی هایی مثل مقاومت بالا در برابر خوردگی، عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، ظاهر درخشنده و زیبا دارد. به همین دلیل کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارد.

این لوله ها در دو نوع لوله های درزدار و لوله های بدون درز که به لوله های مانیسمان استیل معروف هستند، تولید می شوند.

لوله بدون درز

لوله مانیسمان استیل مقاومت و استحکام بالایی دارد و فاقد خط جوش است. معمولاً در تولید لوله های استیل صنعتی از لوله های بدون درز استفاده می کنند.

لوله درز دار

لوله های درزدار نیز از خمکاری و جوشکاری ورق استیل تولید می شوند. این لوله نسبت به نوع مانیسمان آن، مقاومت و استحکام کمتری دارد.
همچنین این لوله مثل دیگر مقاطع فولادی زنگ نزن، در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود.

پروفیل استیل

پروفیل ها و قوطی ها از پرکاربردترین محصولات استنلس استیل است. سطح مقطع پروفیل هم یکنواخت و هم توخالی است و در شکل های گوناگون در بازار وجود دارد که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

مشاهده محصول پروفیل استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تلفن شرکت :

66793902 – 021

66780128 _ 021


ساعت کاری : شنبه تا پنج شنبه

آدرس

تهران – کیلومتر 4 جاده قدیم کرج بزرگراه فتح – مرکز تجارت استیل ایران

×