تلفن شرکت : ۰۲۱۶۶۷۹۳۹۰۲ _ 02166780128

شنبه تا پنج شنبه

آدرس : تهران کیلومتر 4 جاده قدیم کرج بزرگراه فتح

مرکز تجارت استیل ایران

دیجی استیلا

تفاوت کلاس ها و شیرهای فشار قوی

تفاوت کلاس ها و شیر های فشار قوی

به طور کلی برای طبقه بندی دقیق شیرها و لوله های صنعتی دو متغیر فشار و دما عوامل مهم هستند.و این دو از عوامل مهم تفاوت کلاس شیرهای صنعتی است. هرچه دما بالاتر باشد، میزان تحمل فشار کاهش پیدا میکند. اما واحدهای اندازه گیری فشار کمی پیچیده تر هستند. در این مقاله سعی می کنیم به بررسی تفاوت کلاس ها و شیرهای فشار قوی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

PSI

این عبارت مخفف پوند بر اینچ مربع است که انگلیسی ها ان را واحد استاندارد اندازه گیری فشار محسوب می کنند. بسیاری از افراد در تشخیص واحدهای PSI و PSIA دچار اشتباه می شوند اما شما باید توجه داشته باشید که PSI میزان فشار مطلق نسبت به خلا است.

PSIG

این عبارت فشار را نسبت به فشار محیط نشان می دهد.واحد اندازه گیری عدد نهایی در فشار سنج PSIG است.برای مثال زمانی که فشار لاستیک دوچرخه را با فشار سنج اندازه گیری کنیم، دستگاه اختلاف فشار هوای داخل لاستیک و هوای بیرون را نمایش می دهد.

BAR

در سیستم بین المللی واحد فشار پاسکال (نیوتن بر متر مربع) است اما اکثر فعالان حوزه ی صنعت بیشتر از واحد بار استفاده می کنند. هر 1 بار معادل 100 کیلو پاسکال است.

معادل سازی PSI و BAR

هر BAR نیز برابر 14.5 PSI است.میزان فشاری که لوله ها یا شیرها تحمل میکنند به عوامل دیگری همچون جنس مورد استفاده و دما نیز بستگی دارد. کلاس فلنج ها، لوله هاو شیرهای فشار قوی با توجه به همین موارد طبقه بندی میشود.

تفاوت فشار اسمی و فشار کاری

فشار اسمی یا  PN

 به مقدار فشاری می گوییم که اجزای لوله کشی با توجه به شرایط استاندارد ( دمای 20 درجه سانتی گراد) اندازه گیری میشود. اما فشار کاری به حداکثر فشار توسط حداکثر دمای کار قطعات صنعتی می گویند.

کلام پایانی

بررسی کلاس ها و شیرهای فشار قوی از مباحث پیچیده و اما مهم در این زمینه بشمار می رود. برای درک عملکرد صحیح سیستم باید به کلاس ها و اتصالات بین آن ها دقت ویژه ای داشته باشیم.

مجموعه دیجی استیلا همیشه آماده شنیدن سوالات شما در این باره است. برای پاسخ به سوالات احتمالی میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تلفن شرکت :

66793902 – 021

66780128 _ 021


ساعت کاری : شنبه تا پنج شنبه

آدرس

تهران – کیلومتر 4 جاده قدیم کرج بزرگراه فتح – مرکز تجارت استیل ایران

×